Saavutettavuuskonsultointi.fi lähettää palvelujaan markkinoidakseen sähköposteja yrityksille, yhdistyksille, järjestöille ja laitoksille harkintansa mukaan. Sähköpostiosoitteet kerätään julkisista osoitteistoista ja internetistä.
Sähköistä B-to-B email-markkinointia koskeva lainsäädäntö ja suositukset
Sähköiseen markkinointiin liittyvää lainsäädäntöä käsitellään mm. henkilötietolaissa ja sähköisen viestinnän tietosuojalaissa. Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML on ottanut asiaan kantaa seuraavasti: ”Sähköpostimarkkinoinnilla markkinoitavan hyödykkeen on oltava tuote tai palvelu, jota muutoinkin yrityksen toimesta markkinoidaan yrityksille ja niiden työntekijöille yritystoiminnassa hyödynnettäväksi. B-to-B-sähköpostimarkkinointia ei tule käyttää kuluttajamarkkinointiin lähettämällä B-to-B-kohderyhmälle markkinointiviestejä kuluttajahyödykkeistä.
B-to-B-markkinointi voi olla myös muuta kuin suoraa yrityksen tuotteiden markkinointia sähköpostissa.
Se voi olla esimerkiksi:
• kutsu osallistua yrityksen järjestämään esittelytilaisuuteen
• kehotus ja ohjaus mennä yrityksen verkkosivuille tutustumaan yrityksen materiaaliin
• kehotus osallistua yrityksen järjestämään kilpailuun tai arvontaan tms.
• monentyyppinen kysely, kartoitus tai tiedustelu.”
(Lähde: Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML)